Premiéra Hunger Games. Míra mého očekávání a míra mého konečného uspokojení si nejsou rovny.
Na druhou stranu to není žádné překvapení, jelikož se stane jen zřídkakdy, aby film překonal svoji knižní předlohu.

Tak abych rovnou přešla k věcem, co se mi nelíbily:
  1. ten, kdo se doposud neseznámil s trilogií od Suzanne Collins, respektive s prvním dílem, bude mít nejspíš problémy do příběhu se dostat. Necelých 400 stránek originální knihy se natáhlo na film dlouhý téměř dvě a půl hodiny, přičemž se někteří tohoto faktu můžou zděsit. Z knihy jsem měla dojem, že jednotlivé události a části příběhu do sebe plynule zapadaly, kdežto film mi přišel možná až moc nakouskovaný. Tady se začátečníci mohou dost ztrácet.
  2. nesrovnalosti či nevysvětlená jednání hlavních postav. Nemůžu to přičítat k záporům, ale konečné hodnocení to trošku přeci jen ovlivnilo.
  3. už při čtení jsem si přála, aby se příběh nerozvinul do milostného trojúhelníku, který by přehlušil všechno ostatní. Když se mě dnes ale kámoška zeptala "A s kým teda Katniss bude?", věděla jsem, že s filmy to bude složitější na provedení. Milostné trojúhelníky jsou v současnosti všude a už to nepůsobí působivě, ale dost lacině. Prostě a jednoduše: v Hunger Games není priorita to, s kým Katniss skončí a hotovo.
  4. herci. Jennifer a Josh jmenovitě. Proč jen na mě působili, jako by zrovna s hraním začínali a ne jako že už natočili pár úspěšných filmů? Možná to tak bylo zamýšleno, ale mně to vážně nesedlo. *jak se jen jmenuje ten třetí herec, co se tahá s Miley Cyrus?* Liam, jo Liam. Toho jsem brala, ale třeba za to mohl fakt, že se ve filmu nevyskytoval tolik jako Jenn & Josh. Zároveň jsem měla trochu problém s Jenn co se týče ztvárnění Katniss. Zezačátku všichni hudrovali, jak ji jako může hrát, když je blondýna (barva na vlasy fakt nikoho nenapadla?), ale to se zklidnilo. Jenn jako Katniss? Fajn, uvidíme jak to dopadne. Po shlédnutí filmu se mi ale do hlavy zaryla myšlenka, že je Jenn sice dobrá, na druhou stranu však ani nic moc extra. Katniss je silná, nezávislá postava a to, jak ji Jenn zahrála, mi nepřipomínalo tu knižní hrdinku.
  5. celý ten hype okolo. A porovnávání s Twilight ságou. S filmem nesouvisející argument, ale stejně.
Z pozitiv: parádní Capitol, Cinna v podobě Lennyho Kravitze, který je uvěřitelný, strašná spousta šílených kostýmů/paruk/líčidel/jídla a jedna lekačka, kterou moc nebudete čekat.

Finální hodnocení: 8/10.

0 komentářů: